Cookie instellingen
MHC Mobility maakt gebruik van cookies. Indien u op akkoord klikt geeft u hiervoor toestemming. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.
Voor wie niet mee wil in de (cross-over) SUV hype en voldoende heeft aan een reguliere hatchback zijn er een aantal verschillende mogelijkheden te vinden. Een van de grote kanshebbers in dit segment komt van de hand van Peugeot in de vorm van de (e-)208. Waar de meeste fabrikanten voor hun elektrische auto’s een excentriek design hebben, is het bij deze hatchback van de buitenkant niet direct duidelijk of het om de benzine variant of de elektrische variant gaat. Wanneer we de auto van de buitenkant bekijken zien we de klassieke hatchback lijnen met een sportieve touch. Eigenlijk zoals we dat al jarenlang van Peugeot gewend zijn.
Wanneer we wat dichterbij komen en een blik door de ruiten werpen krijgen we echter ineens een heel ander beeld van de Peugeot. Het interieur van de e-208 ziet er behoorlijk futuristisch uit. Het stuur is klein en heeft afgeplatte rondingen aan de boven- en onderkant. Dit is gedaan met het idee om over het stuur heen te kijken in plaats van er doorheen. Dit kan (afhankelijk van uw lengte en zitpositie) even wennen zijn. Daarnaast is een zeer opvallend detail de middenconsole. Prominent daarop aanwezig zijn een aantal hendel knoppen die niet hadden misstaan op een jukebox een paar decennia geleden. Hiermee creëert Peugeot een eigen identiteit voor de (e-)208, en zet hij zich mooi af tegen zijn directe concurrenten, de (e-)Corsa en Renault Clio.
Een ander aspect waar Peugeot erg veel aandacht aan heeft besteed is de invulling van het digitale instrumentenpaneel. Hierbij is een 3D effect aan de wijzers en klokken toegevoegd. Hiermee lijken de instrumenten de auto iets in te komen en vallen deze meer op. De rijeigenschappen zijn respectabel maar niet spectaculair te noemen. Dit ligt wel redelijk in de lijn der verwachting met een kleine hatchback als de 208.
Qua bagageruimte scoort de kleine Peugeot dan weer wel erg goed. Met 311 liter bagageruimte achterin kunt u genoeg boodschappen meenemen. Naar ons idee ligt de kracht van de Peugeot dan ook echt bij de jonge gezinnen. Worden de kinderen ouder dan wordt de ruimte op de achterbank toch wat krapper.
Als we kijken naar het bereik van de elektrische versie dan zien we dat het daadwerkelijke bereik van ruim 300 kilometer behoorlijk in de buurt blijft van het gemelde WLTP bereik van 362 kilometer. Uitgaande van een gemiddelde rijafstand van 50km per dag (wat voor 65% van de Nederlanders ruim voldoende is) betekent dit dat u slechts 1x per week hoeft op te laden.
Bent u overtuigd en wordt dit uw nieuwe zakelijke of private leaseauto? Stel dan snel uw ideale uitvoering samen. Bent u er nog niet helemaal uit of is het voor u belangrijk dat u snel in uw nieuwe auto kunt rijden? Bekijk dan onze snel leverbare modellen.
MHC Mobility is de full-service mobiliteitsprovider voor al uw zakelijke reisbehoeften. Kies ook voor een oplossing op maat voor u en uw organisatie.